Welcome to my blog, hope you enjoy reading :)
RSS

Sunday, November 29, 2009

"TETAMU" yang tidak diundang

Assalamualaikum & Selamat Hari Raya Aidiladha ku ucapkan kepada rakan2 yg 'terjah' ke blog aku.sory lambat sikit wish sbb aku berada di luar kawasan area yg tidak memungkinkan aku menggunakan kemudahan yang dipanggil sebagai 'internet'. sehari selepas semua umat IslaM merayakan hari raya qurban, atuk aku berhasrat utk mengadakan sedikit 'kenduri kesyukuran'.so mmg agak happening la beraya kat kg dis time. mcm2 lauk pauk la kiteorg msk yg dikepalai oleh my nenek n bondaku.ada la nk dekat 6 jenis lauk mcm 'rendang tok, kari ayam, daging kurma, sambal udang+petai, gulai lemak labu & perut+rebung msk lemak cili api. ermmm...yum2..semua nya lauk pedas2 kan? biasalah...lauk orang melaka...keturunan 'Hang Li Po' nih...hehehe..perasan! tp la...dlm tgh2 kenduri tuh ada la makhluk ALLAH dtg tak diundang..mungkin bau daging kuat sgt kot..nasib baik die tgh tido.tp silap besar la kalo landing kat rumah Tok Laya nih...hehehe..tetamu tuh ialah ULAR sebenarnya.ular sawa...cousin aku Firdaus yg jumper.pastu gamat la suasana kenduri atok aku.biasa la org bandar x pernah tgk ular. dlm gamat2 situation tuh sempat lagi aku ambik gambar...


time nih ular tgh tdo.budget x kena ngap la..hahaha

time nih mmg tgh kelam kabut ambik gambar. takut jgk la ular tuh ngap aku ker. but then alhamdulillah la kenduri kesyukuran ni dpt berjalan dgn lancar akhirnya..oh ya..lupa lak. ular nie at last dpt la ditangkap oleh atok aku n tok sedara aku iaitu tok uda. gigi ular nie tok uda aku cabut dgn playar sbb taring die agak pjg sampai atok aku nyer tgn berdarah digigit beliau. ular nie at last dihumban dlm guni n tok uda aku berhasrat nk pelihara ular nie...so die pn ambik la ular nie bwk g umh die.nasib ko la ular..ada gak yg sudi ambik ko..hahaha.SekiaN.



No comments:

Post a Comment